Introducció. Els ensenyaments universitaris s’han vist modificats per la introducció de les tecnologies de la informació i la comunicació. La formació de postgrau, adaptada a aquesta nova realitat, és un factor clau per la competitivitat i el progrés de la professió infermera.
Objectiu. Quantificar i comparar els tipus de màsters universitaris per infermeria en diferents països.
Mètode. Es realitza un estudi descriptiu, transversal. Es revisa l’oferta formativa de màsters publicada en les pàgines web de les facultats i escoles d’infermeria que apareixen entre les 10 primeres del Ranking Web de Universidades del CSIC de Espanya, Regne Unit, Portugal, Itàlia, Noruega, Canadà iAustràlia (N=244).
Resultats. S’elabora una taula comparativa amb les dades obtingudes.
Conclusions.
- Els màsters per infermeria tenen una mitjana global de 107,62 crèdits ECTS
- En 5 dels 7 països revisats, la finalitat principal dels estudis és acadèmica (investigadors i professionalitzadors) (≥48%)
- En 5 dels 7 països analitzats, la modalitat docent més habitual és la semipresencial (blended learning) (≥55%)
- En els països revisats, els estudis són de caràcter oficial (≥96%)
- En els països estudiats, els màsters s’imparteixen en un únic centre universitari (≥68%)